maandag 9 november 2015

Dank

Dank. Dank jullie wel voor alle felicitaties, kaarten en bloemen die we kregen na het winnen van de PZC-publieksprijs 2015. De avond van 7 november kon voor mij zo wie zo al niet meer stuk.
Wie had ooit kunnen denken dat we het met het boek Truien bij de vleet zo ongelofelijk ver zouden schoppen.



Ik heb zo veel felicitaties ontvangen dat het onmogelijk is om iedereen persoonlijk te bedanken. Daarom doe ik het op deze manier: dank jullie wel!



Misschien hebben jullie ook gelezen dat er zich op verschillende media een discussie ontwikkelt over de waarde van de publieksprijs. In die discussie ga ik me niet mengen, ieder mag zelf weten wat hij of zij er van vindt.



Ik sluit me wel graag aan bij de woorden die Jan van Damme (verslaggever en blogger bij de PZC) afgelopen zaterdag sprak:




Het is heel gemakkelijk de publieksprijs met dedain te bejegenen. Maar in het geval van de PZC-publieksprijs denk ik dat de markt goed werkt. Natuurlijk is de prijs het resultaat van goed lobbywerk, maar niet alleen was dit jaar de hele top drie ook door de vakjury genomineerd, door de jaren heen is bovendien gebleken dat in de winnende boeken vrijwel altijd 'een knap stukje Zeeuwse identiteit' is verwerkt.

Dank je wel Jan voor je lovende woorden.

Om aan te geven hoe de steun van de familie is:  als oudste zodra we thuis zijn - lees: dik na 12 uur thuis zijn -  nog eerst op FB alle volgers op de hoogte brengt, het hele gezin zo trots is als een pauw, de meester een hele zondagmiddag besteedt aan het online zetten van ons cadeau aan jullie (zie: Zeeuwse Visserstruien) en jongste midden in de nacht nog whatsappt hoe geweldig ze het vindt, dat is helemaal fantastisch.








1 opmerking:

nelleke markesteijn zei

Wat een leuk bericht om te lezen! Fijn dat je dit allemaal deelt; de woorden van de journalist, de reactie en trots van je gezinsleden. Zo leuk!!
Heel fijn dat jullie zo'n mooie avond hadden en van harte gefeliciteerd met deze welverdiende prijs!! En zo'n afgunstige discussie nemen we niet serieus :-).
Lieve groet, Nelleke